vrijdag 12 november 2010

Techniek deel 2

Bestaansdimensie: Techniek
5.2.6 Techniek


Ik stel vast:

Een eigen bewegende constructie heb ik nog nooit gemaakt, dus ook nog niet gebruik gemaakt van tandwielen hierbij.

Leerwens:

Zelf een bewegende constructie maken, met gebruik van tandwielen en eventueel met gebruik van batterijen.

Actieplan:

- Ik ga eens in de bib gaan kijken naar technische constructies
die bewegen, en informeren hoe deze gemaakt zijn.

- Eens langsgaan bij technopolis om zo meer te weten te komen
over techniek.

- Op het net eens kijken of hier leuke dingen tussen staan om te
creƫren.

- Een plan opstellen van welke constructie ik wil maken.

- Mijn materiaal bijeen zoeken dat ik nodig heb voor het maken
van mijn constructie.

- Mijn constructie ineen steken, eventueel hulp inroepen van mijn
vriend of zijn kameraad die electrische technieker is/ingenieur
van op mijn werk (?).

Leerplandoelen wo:

6.1 Ervaren en uiten uit welke materialen en/of grondstoffen allerlei voorwerpen gemaakt zijn.
6.12 Bij het ontwerp van een bewegende constructie rekening houden met de grootte en de werking van tandwielen …

Leerresultaten:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten