vrijdag 12 november 2010

Techniek deel 1

Bestaansdimensie: Techniek
5.2.6 Techniek


Ik stel vast:

Dat ik weinig ervaar uit welke materialen en/of grondstoffen allerlei voorwerpen gemaakt zijn.

Leerwens:

Ik wil de voorwerpen uit het dagelijkse leven waar we het meeste mee in aanraking komen, gaan exploreren. Ik wil ook te weten komen uit welke materialen/grondstoffen deze bestaan en waar deze vandaag komen.

Actieplan:

- Ik ga de voorwerpen waarmee we dagelijks mee in aanraking komen
eens opsommen op een blaadje.

- Dan ga ik al deze voorwerpen eens gaan onderzoeken en uittesten
waaruit deze bestaan en de kenmerken hiervan door deze te
voelen/ruiken/proeven etc.

- Hierna ga ik mij verdiepen in dit soort van materiaal door hier
meer informatie over te gaan opzoeken, ontstaan, waar vinden etc.

Leerplandoelen wo:

6.1 Ervaren en uiten uit welke materialen en/of grondstoffen allerlei voorwerpen gemaakt zijn.

Leerresultaten:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten